kicsit ordog ugyvedje leszek, de szerintem anno 2010 tajekan, amikor ezek a kinai cegek elkezdtek fejleszteni, meg egyaltalan nem volt biztos, hogy milyen hamar kovetkezik be az EV atallas. ha ugy cca. 2050-re teszed, amikor az EV eleri a kritikus tomeget (azaz osszes eladott auto tobb, mint fele-ketharmada EV), akkor teljesen korrekt, hogy csak gyereklepeseket tettek az EV-fejlesztesek kapcsan es inkabb az euro6-euro7-re koncentraltak.
A kinai cegeknek ugyszinten nincs hatalmas legacy ICE-alapu gyarto+ertekesito+szervizelo+beszallito+dolgozoi halozatuk, ami pont, hogy hatalmas hatrany az EU cegeknek. Miert? Mert a kinai ceg tozsdere megy, VC-ket keres, es mint a rivian, tobb tizmillardos ingyenpenzhez jut, hatalmas penznyelo gepezet nelkul. Konkretan emiatt elonyben van a mar meglevo, ICE-re epito cegekkel szemben. Nemcsak, hogy tobb penze van, de meg nem is koti meg a kezet a meglevo infrastruktura, nem kell minel tobb meglevo alkatreszt felhasznalni, van keszen helyben olcso es jo akku, stb...
A kinai allami tamogatasokrol nem is beszeltunk - sokkal bokezubbek am a hi-tech cegekkel, mint az EU.
Szerintem amit irsz, sajnos szuksegszeruseg, es igen, nem lesz jo vege.