osztályok együttműködése --> LOL, ez a világon sehol nem működik jól! Kevés az 1 emberélet h. magam felvetessem minden IT-s multihoz saját szememmel megnézni h. melyik az az 1 az egész bolygón, ahol jól működik. A newsletterekben, meg a főnökséget felszopó középvezetős eligazításokon, meg a nagyfejesek vízió-üzeneteiben csodálatosak az együttműködések. Aztán meg jön a pofánverős valóság: minden részlegvezető jáccódja az istenirály despotát csak mert rendelkezik 1-2 ezer rabszolga élete fölött. A közvetlen beosztottjai meg a maguk 100-200 emberével csinálják ugyanezt. Le egészen a 5-10 fős csapatvezírekig. Ha meg neked a létra legalján kell valami egy másik silóba tartozó legalja embertől, amaz általában telibe leszarja a kérésedet. Amíg nem jön minden buzi multi kedvenc szava az "eszkaláció": a te főnököd meg az ő fönöke össze nem eresztődik egy kinek a nagyobb a fasza méregetősdi játékra. Addig egyik ember leszarja a másik silóban levőt magasról. És a rabszolga is csak úgy viselkedik ám, ahogy a gazdájától látta feljebb! Tehát a hiba általában nem a legalsó szinteken van. Többségében. Individuális tahók persze mindenhol vannak, de nem ez szokott a fundamentális ok lenni, amiért egyik osztály nem tud együtt dolgozni a másik osztállyal.
felelősségek kezelése --> amikor 10-12 ember van egy rohadt meetingen ahol hónapokig megy a gyökölés h. amit eladtunk azt nem tudjuk megcsinálni, miért nem tudjuk? mert nekünk nincs ilyen termék! Akkor mi a francot adott el sales-es hazudozós, az ő faszát vágjátok le ne a mérnökét akinek csak annyi mozgásteret ad a cég h. a sztenderdizált szart csinálhatja meg! Na itt sosem lesz felelős aki elbaszta! Mindig csak kínlódás lesz, meg workaround-keresések 10x energiabefektetéssel, meg senkit le nem baszós lesszönsz-soha-nem-lörnd látszatintézkedések.
ticketrendszer: halogassuk-késleltessük a probléma megoldását bürokratikusan addig a pontig, amíg vagy a) magától meg nem oldódik, ergo a jegykezelő megelégedetten pörgethet egyet a megoldott-jegyek számlálón vagy b) az ügyfél el nem unja a baszakodást, és inkább megoldja sajátmaga
Remélem ezek mint borzalmas negatív, messzire elkerülendő példák lesznek a gyereknek hasznos tapasztalatok!
Gyorséttermes munkát inkább csak azért, h. lássa mit ne akarjon csinálni később az életben. Nyári zsebpénznek talán elmegy. De ott is inkább foglalkozzon olyasmivel, amiből szakmailag tanul. Ügyfélkezelést akkor, ha szaportos melót akar utána csinálni évekig.