( khiraly | 2023. 04. 14., p – 19:52 )

 > Igy vegulis mindig (amikor a kocsi eppen nincs teljesen feltoltve), ki tudod maxolni a napelemek termeleset.

 

Ugye a minimum az a 6A. Az alatt nem lehet allitani az EVSE-t (szabvany). Ez van nekem beallitva.

Szerencsere egy nap atlagban tobbet sut a nap, mint amit a kocsiba lehet tenni. Igy ennek a vezerlesevel nem lennek beljebb.

De ami miatt valoszinu megis meg fogom csinalni az az, hogyha hirtelen fel kell tolteni az autot, akkor fel lehessen. (low priority)

 

> Ha fel akarsz menni 6kW-rol 12kW beepitett teljesitmenyre, ugy hogy mar most is van a napi csucsidoben fel nem hasznalt teljesitmenyed, akkor szerintem muszaj lesz valami ilyesmi iranyba is nezelodnod.

 

Tobb problema van. Az egyik, hogyha ad a napelem 4800W-ot, es fogyasztol szepen 5100W-ot (ez baromi jo kihasznaltsag), viszont hirtelen a mosogep elkezdi melegiteni a vizet s plusz 3000W-ot ker, akkor lesz neked egy 8100W-os igenyed, amit a 6000W-os inverter nem tud kiszolgalni (letilt, es hard reset kell neki).

Ez a fo problema. Amugy ki tudnam most is hasznalni a maradek energiat, csak meg a plusz fogyasztok beszerzes ill. megepites alatt vannak:).

Plusz van olyan fogyaszto amibe csak a folos energiat tennem, nem pedig ha kell ha nem menjen, majd a ho vegen megnezzuk, hogy mennyit adott bele az elmu.

Ami miatt megis elore kene vennem a kovetkezo 6kW-os pakk felrakasat, az az, hogy megvan minden hozza. Csak fel kell mennem kicserelnem a torott cserepeket (sajnos torik mintha tojashejbol lenne), es felhurcolkodnom a panelokkal.

Azaz semmit se kell hozza vennem, minden megvan. Es akkor a rendszer adna kb. mindig minimum 2000W-ot. Igy ha nem is fogyasztok erdemben tobbet, de az elmus reszt lejjebb lehetne szoritani.