( halacs | 2023. 02. 03., p – 17:47 )

Kicsit telefonálgattam ma.

Műszaki információs vonal: nem tudnak semmit az optikai portról. Erről nem kaptak információt de biztosan a szabvány szerint működik ha mást nem mondtak róla. A plomba áthelyezése miatt hívjam a hibabejelentőt, kijönnek és átrakják.

Hibabejelentő: elmondtam itt is a szitut meg hogy a másik telefonszámról küldtek ide. Itt annyit mondtak, hogy működik az optikai port úgy is ha el van előtte húzva a plomba zsinórja és ne aggódjak miatta, ha sérül jelenteni kell hogy sérült és kicserélik. Problémáztam, hogy hát de azért az nem játék és jó okkal van ott. Azt mondta akkor van baj ha sérül és nem jelentik. Hát azért én aggódom, nem akarok semmibe belekeveredni, úgyhogy kérdeztem, hogy az írásos hibabejelentésemre mikor várható válasz. Azt mondták 30 napon belül. Mondom a hibabejelentésre is??? Azt mondja igen. Király. Ennyiben maradtunk.

Beszéltem két céggel is akik ilyesmikkel foglalkoznak.

- Egyik azt mondta, hogy a szolgáltatók úgy szokták kérni ezeket a portokat, hogy le legyenek tiltva. Az EU-ban elmondása szerint egyedül a P1 port az ami felhasználói kommunikációra való. A mágnestől azért nem kell tartani, mert az optikai olvasófej mágnesénél jóval erősebb mágneses teret érzékel csak az óra mágneses befolyásolásként.

- A másik cég azt mondta, hogy ezeknek működni kell mert ez ugyanolyan információ közlő dolog az ügyfél irányába mint a kijelző és hogy pecsétes papírjuk van róla, hogy ha véletlen le lenne plombázva akkor az (és csakis az!) a plomba meg kupak leszedhető mert nem szabályos elzárni ezt az ügyféltől.

Hát itt tartok. Várom a szolgáltató írásos válaszát, az lesz az igazi. A telefonhívásoknál azért felírtam a hívásazonosítókat és lehet ki is kérem majd a felvételt csak a biztonság kedvéért popsit védeni.