( uzsolt | 2023. 01. 11., sze – 21:54 )

talán jobb helyben értékelni

Most van egy "kikerült dokumentum", miszerint lenne belső (intézményen belüli) értékelés, ami alapján differenciálhatnák a béreket, de a szakszervezeteknek nem tetszik (ez sem).

Kompetenciamérés: 1-2 évvel ezelőttig az volt a legnagyobb baj vele, hogy páros évfolyamokon mértek csak májusban, és ennek az eredménye csak következő(!) év februárjában volt (ami aztán az utolsó néhány alkalommal már május-júniusra tolódott). Számoltam korrelációt (Kendall-félét) a tizedikes matek kompetencia és a két évvel későbbi (azaz ugyanannak a gárdának) érettségi között, de igen alacsony értéket kaptam mindig (0,3 körülit).
Tavaly már digitális kompetenciamérés volt, idén meg már gyakorlatilag minden évfolyamon van mérés - ami nyilván jó. Hogy még mi sül ki belőle, majd kiderül.

gyereken keresztül mér, ezért felhigítja egy csomó intézményen kívüli szociográfiai dologgal, ami nem biztos hogy szerencsés

Nem egészen értem, mire gondolsz. A diákok megírták a tesztet és tölthettek ki egy ún. háttérkérdőívet, ami lényegében a "szociográfiai dolog". A központban a kettőt össze tudták párosítani (anonim módon, csak kóddal), és ebből konstruáltak egy "hozzáadott érték"-szerűséget, tehát egy adott intézmény hasonló szociális háttérrel bíró diákot mennyire tud (az előző méréshez képest) fejleszteni a többi intézményhez képest. Viszont a dolgozat pontszáma elérhető mindenféle hígítás nélkül is.

kevésbé nívós intézményekben alaposan begyakoroltatják a feladatlapot

Sok nívósabb intézményben is, heteken keresztül készülnek a mérésre. Pletykák vannak olyanokról is, hogy a kevésbé jó képességű diákok aznap otthon maradhatnak (papír alapú mérésnél nem volt pótlás), illetve hogy a tanár bement és diktálta a megoldásokat. Igen, ez baj, mert a csalás miatt torzulnak az eredmények.