Azért azt a sajnálatos tényt érdemes észrevenni, hogy "A KRESZ gyakran használja a címben szereplő három fogalmat, pontos definíciójukat azonban nem adja meg. Cikkünkben ezt pótoljuk."
Szóval ezek a definíciók sajnos elég ilyen kétesélyesek. Egyébként funky módon a kresz oktatáson elhangzó dolgok is sokszor valakinek a véleményét tartalmazzák arról, hogy hogyan kell érteni, ami oda le van írva*, aztán hogy az mennyire állja meg a helyét, az egy másik kérdés. Nyilván nyom a latban, hogy emberünk közlekedési szakember-e, meg hogy mégiscsak ezt oktatjuk mindenkinek (kivéve, mikor épp valamelyik helyi hülye okos nagyon, csak hát azt nem biztos, hogy kiszűröd, ha nem figyelsz, hogy melyik valami kvázi kánon, és melyik a helyi Józsi véleménye), de azért a nap végén mégiscsak a szabály számít alapvetően. És azért pl jellemző, hogy azt gondolnád, hogy rendőrbácsi vágja ezt, aztán a bíróságon gyakran kiderül, hogy ami szerinte egyértelmű volt, az igazából 50-50, vagy épp pont fordítva van.
*Az előzés, mellette elhaladás, és ezek környéke pl szerintem tipikusan olyan, hogy a jogszabály kb úgy szar, ahogy van, aztán mindenki mindenfélét megpróbál belemagyarázni.