Nem a Twitter az információforrás, hanem az emberek rajta. Ha a változás után az embereknek megfelel, maradnak. Ha nem felel meg átmennek egy másik platformra. Tekintve, hogy egyes emberek véleménye maga nem számít, inkább azok az emberek akik miatt a Twittert információ forrásnak tekintetted fogják eldönteni a lábukkal maradnak e (és megint csak nem 1-1 hanem hogy mennyien döntenek így). Nem a $8 kifizetésén fog múlni, ez inkább elvi kérdés sok embernél, de tartalomgyártó kell a Twitternek, és jelenleg ez még fordítva az igaz. A Twitter üzleti modellje reklám alapú, ezért is volt nehéz elmozgatni róla az embereket. A felhasználók számára kvázi ingyenes információs bázis, nagyon jó technikai megbízhatósággal ( ez vonzotta oda a tartalom generátorokat is). Ez a gravitációs hatás amit nehéz megtörni. Többek közt ezért voltak sikertelenek az alternatívák is. Ez látható volt abból is amikor ideológiai alapon szálltak bele a Twitterbe és próbáltak építeni egy másikat. Ha a költségek lefaragásával a platform kevésbé lehet vonzó (az elérés megbízhatatlanabbá válik, a rajta található info kevésbé lesz vonzó), jobb feltételekkel lehet nyitni alternatívákat, akkor a tömeg átmegy máshová.
Musk a saját pénzét védi, buta döntést hozott, jóval drágábban vett meg valamit a válság közepén mint amennyit az ér, ami már akkor is veszteséget termelt. Most megpróbálja stabilizálni, de az eddigi kapkodását látva nem eléggé átgondoltan. Szóval minden azon múlik sikerül e valódi impact nélkül lefaragni a költségeket vagy feltornázni a bevételeket. A többi csak máz.