( tomtyi | 2022. 06. 25., szo – 14:04 )

Hogy miképp is gondolkodnak a haladárok a természet és a saját kutatásaik eredményeinek ellenében is, bizonyítva, hogy semmi nem számít, csak a hibbant ideológia áterőltetése. A Gyermeknevelés folyóirat 2016/2. számában külön szerkesztői előszó hívja fel a figyelmet a következő szám genderizmussal átitatott írásaira. Már ebben az előszóban megfogalmazódik a valóság és az ideológia közötti diszkrepancia, ugyanis annak ellenére nevez lényegesnek pedagógiai kérdések, fejlesztési lehetőségek felvetését, hogy az ennek alapjául szolgáló vizsgálat nem erősítette meg a vizsgálat indításául felvetett (ezek szerint) álproblémát, majd egyből ajánlja is a következő cikk témáját, a svéd modellt.
„Kalcsó Réka és F. Lassú Zsuzsa tanulmánya a nemi sztereotípiák vizsgálatát célzó empirikus kutatás eredményeit összegezi, összevetve a 2015-ben, óvodás gyermekekkel végzett kutatás eredményeit régebbi sztereotípiakutatásokkal. Tanulmányukban az óvodapedagógus nemét, mint fontos sztereotípia-alakító tényezőt feltételezték, melyet ugyan nem erősítettek meg eredményeik, azonban azok továbbgondolása lényeges pedagógiai kérdéseket, fejlesztési lehetőségeket vet fel.
Ilyen pedagógiai lehetőség a tematikus rovat második tanulmányában tárgyalt nemisztereotípia-ellenes svéd pedagógiai gyakorlat, illetve az ezzel párhuzamba állított, elsősorban az Egyesült Államokban elterjedt nemileg szegregált oktatás (F. Lassú, jelen szám).”

GYERMEKNEVELÉS
TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT
2016. 4. évfolyam, 3. szám

„A nemi sztereotípiák megkülönböztetéshez, szexizmushoz, nemi diszkriminációhoz vezethetnek, így az ellenük való küzdelem a pedagógia egyik fontos célkitűzése lehet. Jelen tanulmány célja a nemről való gondolkodás fejlődésének és a nemi sztereotípiák koragyermekkori kialakulásának, valamint a nemi egyenlőségért, a nemi sztereotípiák ellen küzdő ún. genderpedagógia koragyermekkori lehetőségeinek bemutatása, elsősorban a svéd oktatási programokon keresztül.”
Látszik, alapvető egzisztenciális érdekükként komolyan veszek saját maguk és „tudományuk” fontosságának hangsúlyozását. Feltételesen „megjelenhető” negatívumok legyőzését célként már ki is tűzték. Hogy a genderizmus nyugati Haladáriákban már megjelent extremitásait szem előtt tartva alkotta a kormány a gyermekvédelmi törvényt, az persze homofób hisztériakeltés.
Hogy a természet ELLEN dolgoznak, annak jele pedig a második mondatban jelenik meg a „nemi sztereotípiák koragyermekkori kialakulásának” említésével. Mert a közvetlenül ezután következő bekezdésben ez áll:
„Ezzel ellentétben más kutatók azt hangsúlyozzák, hogy a gyermekek már jóval saját nemi identitásuk kialakulása előtt nemüknek megfelelően viselkednek pl. játékválasztásban, tevékenységpreferenciában (Campbell, Shirley és Caygill, 2002). A bevezetőben említett korai képességek a nemek megkülönböztetésére arc vagy hang alapján (3–4 hónapos korban arcok megkülönböztetése, 6 hónaposan különböző nemű arcok és hangok egymáshoz rendelése), vagy egyszerű tárgyak különböző nemű arcokkal társítása (10 hónapos korban) tényleg megelőzi a saját nem azonosításának képességét, amelyet kísérleti körülmények között legkorábban 18 hónapos lányoknál tudtak azonosítani (Poulin-Dubois, Serbin és Derbyshire, 1998; Quinn et al., 2002).”

Külön kiemelném a „nemüknek megfelelően viselkednek” kijelentést. A nemi sztereotípiák természetes módon jelennek meg, az ennek megszüntetéséért folytatott boszorkányüldözés természetellenes ideológia erőszak.