( gelei | 2022. 03. 01., k – 10:45 )

Dolgoznak emberek a banknál (fizetésért), akiknek az a dolga, hogy problémákat oldjanak meg. UX, szoftverfejlesztés, projektmenedzsment, controlling, legal, infosec, stb. Nekik az a feladatuk (= azért kapják a pénzt hó végén), hogy jobb legyen a szolgáltatás (= náluk költsék el az ügyfelek a pénzüket, ne máshol).

Ezt nem ilyen leereszkedő kioktatásnak szántam, előre is bocsánat, ha annak tűnik, hanem egy többé-kevésbé axiomatikus helyzetet akartam kihangsúlyozni.

Ha ezek az emberek azt mondják mindenre, hogy nem lehet megcsinálni, nem lehet tovább fejleszteni a terméket, akkor az ő bérköltségük nettó veszteség. Ha azt mondjuk, hogy a termék "kész van", a lendület még pár évig elviszi a bizniszt, de nyilván a versenytársak be fognak előzni, mi meg csődbe megyünk. A sztori minden lehetséges kimenetele az, hogy ezektől az emberektől meg kell szabadulni. Ha csődbe megyünk, akkor azért, ha nem akarunk csődbe menni, akkor pedig azért.