( gee | 2022. 02. 07., h – 11:01 )

Mint írtam, a kártyás fizetés, készpénzfelvétel és az online banki felület állt gyakorlatilag hat órán át. Szóval nem olyan vicces, amikor 22 után jársz boltban, üzemanyagért, vagy fizetnéd ki a sört a kocsmában és készpénzt se tudsz kivenni a kocsma mellett ATM-ből.

Ez egy elméleti lehetőség, vagy valóban sokan közületek egy darab bankkártyával mentek boltba?

Nem leszólni akarom, és az én megoldásomban is van single point of failure, csak kíváncsi vagyok.

Nálam két opció szokott előfordulni:

  1. (kb. 30-40%) Nálam van az órám, telefonom és a tárcám. Az órán be van állítva a Curve kártya fizetéshez, a telefonon Curve kártya, a tárcában Curve kártya + egy hitelkártya (Newday) + egy debit kártya (HSBC).
  2. (kb. 60-70%) Nincs nálam tárca, csak telefon és óra
  3. (nem szokott előfordulni, de volt már rá példa, legyen kb. 1%) Nincs nálam se tárca, se telefon.

Az 1. esetben ha működik a POS terminál, akkor tudok kártyával fizetni, akkor is, ha valamelyik bank épp leállt. Ha nincs működő POS terminál, de van működő ATM, akkor elméletileg tudnék kp-t is felvenni.

A 2. esetben ha a Curve-ben alapnak beállított hitelkártyám (Newday) nem működik, mert a Newday-nek valami baja van, ki tudok választani egy másikat (pontosabban a Curve ilyenkor a két beállított backup kártyát végigpróbálja). Ha a Curve-vel van baj, akkor a telefonon a Google Pay-ben a Curve kártya helyett ki tudom választani a Newday hitelkártyát is.

A 3. esetben, ha a Curve nem működik, akkor megszívtam. Ha a Curve-ben beállított elsődleges kártya nem működik és a 2 backup kártya sem, akkor is megszívtam, mert telefon nélkül nem tudok a Curve-ben kártyát váltani.