( mb | 2022. 01. 07., p – 16:44 )

Más kérdés hogy ez kb az anyagi csőd kategória, de egy ideális világban (amiben nem élünk) talán a legjobb végkifejlet lehetne.

Miért ez a legjobb végkifejlet? A legjobb végkifejlet az, ha ülsz a seggeden és nem mész sehova. Ha mégis valahova szeretnél elmenni, akkor oda elmész tömegközlekedéssel a vonatot + kerékpárt preferálva.

Ezen felül pedig az egekbe fel kéne b.ni a személyautók teljesítményadóját. 50 lóig mondjuk nem kell fizetni (visszajönnének a kisautók), 100-ig valami elviselhető, 150-ig már valami combos, afelett meg kvázi luxusadót kéne rátenni ami aránytalanul megemelné a költségeket.

Miért nem az üzemanyagfogyasztást adóztatod meg? Mennyivel jobb az, ha valaki egy 50LE-s kocsival tesz meg 50000km-t egy évben mint aki egy 200LE-sel 10000km-t?

Egy ideális világban szerintem a ökológiai lábnyomot kellene adóztatni, amit egyelőre még mérni is rettenetesen nehéz. De ha véletlenül mégis sikerülne megmérni, beleszámolva a gyártás okozta környezetszennyezést is, akkor nem biztos, hogy a beletankolt üzemanyag típusa lesz a legfontosabb kérdés. Lehet inkább az kap nagyobb hangsúlyt, jó-e az, ha az autó az ideje 95%-át parkolva tölti, esetleg nem lehetne-e jobban kihasználni őket (car-sharing). Hogyan lehetne könnyebben újrahasznosíthatóvá tenni a már elhasznált autókat, esetleg kevesebb anyagot felhasználva legyártani őket? Ebben szerintem az önvezetés tudhat majd segítséget adni, mert ha már biztonságosabb lesz mint az emberi sofőrök (ha egyáltalán lesz ilyen), akkor már olyan erős karosszériára sem lesz szükség.