( hunluki | 2022. 01. 06., cs – 08:24 )

Persze, nyilván nem szó szerint kell érteni, de a lényeg ettől függetlenül szerintem átjött belőle: Új, szokni kell, tanulni kell, aztán eljön a váltópont amikor már úgy érzed hogy jobb.

Az early adopterkedés mindig is költséges hobbi volt, én még anno vettem 128 megás MP3 lejátszót 42 rugóért ilyen 2005-6 magasságában, rá pár évre már promóban ingyen vágták hozzád kb. Illetve számold hozzá hogy most nem csak a villanyautó drága, hanem minden. A sima ICE autók ára is kúszik felfelé elég masszívan.

Én pont ezért maradtam a dual boot megoldásnál (maradva a hülye példámnál), PHEV. Amikor tehetem elektronokkal megyek de van fallback, viszont még ilyen jelképes (mai viszonylatban) szutyok hatótávval is kényelmesen ki tudom hozni, ezen felül nem mindegy hogy 6 literes fogyasztással járok (kb ennyit eszik benyából vegyesbe) vagy oszlopon töltve 3, otthoni töltéssel kevesebb mint 1 liter/100km-re jövök ki. Illetve ezzel is "gyakorolom" hogy milyen lesz majd áttérni full villanyra mert a következő már egészen biztosan az lesz.

Árakról annyit hogy ezt lehet ám ésszel is csinálni. Az ampera vételára 3,2 mihály volt (patikára szakszervizben helyrehúzva még ráment 300 pénz, szóval a vége 3,5), szerintem jó boltot csináltam, főleg hogy az előző 7-8 litert evő astra már igencsak kezdett lelakódott (mégiscsak 20 év felett volt) állapotban lenni és így is elment egy százas híján egy misiért (apám szalonból hozta ki, én voltam a második tulaj, mindketten vigyáztunk rá, szép állapotban volt). Még így a covidos keveset járós évi 10-12k km-el is kényelmesen megtérülős, ha lehetne szabadon járkálni még hamarabb visszajönne, cserébe egy 10 évvel modernebb autóba ültem át, vezetési élményben meg ég és föld.

Mondjuk elsőre én se mertem új tisztán villanyost venni, ezért is kerestem a legjobb kompromisszumot használtban, tapasztalatszerzésnek. Aztán ha eljön az idő akkor a tisztán villanyos már szalonból jön nullkilométerrel.