( hunluki | 2022. 01. 05., sze – 22:21 )

Új hsz mert már nem tudom szerkeszteni az előzőt, de eszembe jutott egy hülye analógia. Ha már az informatikában mindent autós példához hasonlítunk akkor én most egy autós példát húznék át informatikaiba:

Villanyautózni ma olyan mint 10 éve linuxozni. Meg kell tanulni hogy alapvetően másképp működik a rendszer, nem mindent úgy kell megcsinálni ahogy windows alatt (tankolás vs töltés). Igen, van hogy szívtál driverekkel (szar a töltőoszlop), volt hogy nem volt meg a megfelelő program (kevés a töltő) vagy iszonyat körülményes volt (lassú töltés ha sietnél), cserébe jóval gyengébb gépen is el tudtad futtatni (alacsonyabb fenntartási költségek).

Ma pont itt tart a villanyautózás. Vannak akik ágálnak hogy nincs adobe meg ms office és hogy ők ezt megszokták már és nem akarnak újat tanulni, pedig megtervezni az utadat és a töltéseket nem egy megugorhatatlan dolog, alapvetően ha okosabb vagy mint egy ötödikes akkor menni fog.

Aztán egy idő után eljutsz oda hogy rájössz hogy ma már minimális kompromisszumokkal az esetek 90%-át le tudod fedni, sőt, alapvetően mindezt jóval hatékonyabban teszed és ahogy rájössz a csínjára már sokkal kényelmesebb is lesz (nem kell benzinkútra járni, otthonról mindig 100% teletankkal indulsz, spórolsz a szervizen, a vezetési élmény is jobb, nem pöfögsz, nem zajongsz, nem fizeted ki a gatyádat kopófogyó alkatrészekre).

És ez napról napra egyre jobb. Ahogy egyre több lesz a villanyautós úgy egyre jobb lesz az infra (jönnek az eddig hiányzó programok és hw támogatás) és végül eljutsz oda hogy darálod a fosszilis windowst mert feleslegessé vált.

Én a kis télen 45 nyáron 70km hatótávommal és évi 10-12 ezer km futásommal évente 2-3x tankolok, szóval egészen biztos vagyok benne hogy ami efelett tud az az emberek jelentős százalékát lefedi.

Persze mindig lesznek olyanok akik hangoztatják hogy adobe és mso nélkül nincs élet, na ők kb azok akik azzal villognak hogy a dízellel egy seggel le tudnak zúzni 1200km-t. Igen, van ilyen de ez egy marginális százalék.