Ha ennyi, (azaz kb ugyanaz, mint a jelenlegi akkucellák - mármint csere/szétbontás szempontjából) akkor miért nem structural battery a jelenlegi? Sejtésem szerint erről van szó:
Embedded batteries represent multifunctional structures where lithium-ion battery cells are efficiently embedded into a composite structure, and more often sandwich structures. In a sandwich design, state-of-the-art lithium-ion batteries are embedded forming a core material and bonded in between two thin and strong face sheets (e.g. aluminium). In-plane and bending loads are carried by face sheets while the battery core takes up transverse shear and compression loads as well as storing the electrical energy. The multifunctional structure can then be used as a load-bearing as well as an energy storage material.
Kérdés, hogy az "embedding" és a "bonding" milyen módon történik... itt nekem úgy tűnik összeragasztják a méhsejtstruktúrát az alsó és felső fémlemezzel, nem ettől structural?
Itt ugyebár azt írják, hogy: "Tesla would drop the 4680 battery cells into the (honeycomb structure) holes and bound them to the pack to contribute to the structural integrity and power the electric vehicles." valamint "Battery pack will be a bonded structure with cells providing shear transfer between steel upper & lower face sheets, eliminating most of the center body parts while providing better torsional rigidity & improved polar moment or inertia."
Ergo szerintem az alsó és a felső lemezt hozzá kell fixen ragasszák a méhsejtvázhoz, amiben a cellák lesznek. De lehet félreértek valamit...?