( hendrick | 2021. 11. 10., sze – 12:53 )

https://www.autonavigator.hu/cikkek/tenyleg-kinszenvedes-az-izzocsere/

2006 augusztusától Európai Uniós előírás, hogy az izzócsere: 1. könnyen elvégezhető feladat legyen, 2. a kezelési könyvben lépésről lépésre benne kell lennie a folyamatnak, 3. az autóhoz járjanak olyan szerszámok, amire a művelet során szükség van (csavarhúzó, kulcsok). Korábban ez nem volt így konkrétan szabályozva, és a gyárak úgymond vissza is éltek a lehetőséggel, mert egy-egy izzócseréhez olykor az autó egész elejét szét kellett bontani. Az 1990-es évek közepétől az iménti dátumig bezárólag forgalmazott típusok adhatnak okot különös aggodalomra, például a Volkswagen Golf IV, amelynél horrorfilmbe illő szétszerelési jelenet után lehet csak kicserélni az elpukkant izzót – a Golf V és VI szerencsére már nem ezen az úton haladt tovább. 

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/DE/TXT/PDF/?uri=uriserv:OJ.L_.2…