Van racionalis oka is annak, hogy engedik: az autoipar (VW-Audi, Mercedes, BMW) erdeke, hogy rossz hire legyen a hasznaltauto piacnak, es inkabb uj autot vegyenek az emberek, mert "ott nem verik at".
A nemet autogyartok lobbija eros. Olyannyira, hogy meg a limit nelkuli szakaszok is megmaradtak az Autobahn-on. Mai napig szabalyos 250-nel nezegetni, hogy milyen kurva nagy varos lehet az az Ausfahrt, es kelloen eros a sportautogyartas lobbija ahhoz, hogy ez tobbet erjen, mint par vezetni nem tudo balfasz altal okozott halaleset. (Agglomeracios korgyurukon viszont mar ott a 130-as limit, es ott tenyleg szignifikans szamu baleseti halalt eloz meg, de a semmi kozepen keves a kulonbseg).
Lasd meg: Olaszorszag az egyetlen Nyugat-Europai orszag, ahol van kiskapu gyorshajtas eseten arra, hogy "nem emlekszel ki vezette aznap az autot", es a gyorshajtasi csekkek osszege nevetseges, es az egyetlen Nyugat-Europai orszag, ahol nem fizetesaranyos a buntetes, hanem a maximalis buntetes is kerekitesi hiba a Ferrari es a Maserati arahoz kepest.
Ha ez nem igy lenne, nagyon megerezne az olasz gazdasag a Ferrarik es Maseratik eladasi statisztikain.