( gergov | 2021. 08. 27., p – 23:22 )

"A lítium akksik hatékony újrahasznosítása pedig egyelőre első sorban a marketinganyagokban létezik."

Erre az egyre reagalok, mert ugy gondolom, hogy nincs igazad. Pl. a Nissan Leafek elfaradt akkupakkjait behasznaljak szunetmentes tapellatas biztositasara, meg megujulok atmeneti tarolasara. De mas tipusok akkujaival is futnak pilot projectek, mert ezekben az alkalmazasokban a teljesitmeny es a kapacitas csokkenese sem kulonosebb problema. Miutan kikerultek egy autobol, meg 10+ eves uzemre szamitanak az ezzel foglalkozo cegek. Persze az egesz dolog gyerekcipoben jar meg, es nem tudni, hogy mennyire fog bevalni, de majd meglatjuk, foleg, ha lesz megfelelo tomegben elhasznalt akkupakk.

Aztan amikor tenyleg lejart a cellak elettartama, akkor mehetnek ujrafeldolgozo cegekhez, pl. Li-Cycle es Fortum. Egyebkent mindenkinek javaslom, akit erdekel ez a temakor, hogy olvasson utana, mert 2-3 evvel ezelott meg igaz lett volna az allitasod, de ezen a teruleten szeduletes a fejlodes tempoja.