( TCH | 2021. 05. 30., v – 17:49 )

(Volt 8 órajeles utasítás is, igaz, az mind illegal. :P) A VIC-ben az is jó volt, hogy a ScreenRAM relokálható volt, így ha tartottál egy szekunder példányt belőle és a VBlank alatt egy szimpla váltással cserélgetted őket, akkor 136 színből választhattad ki a 0. és 1. színt 16 helyett, vagy MC-ben az 1.-őt és 2.-at, bár ott kicsit csiklandósabb volt a dolog, mert a ColorRAM-ot nem lehetett mappelni, így a 3. színt vagy továbbra is 16 színből választottad ki, vagy VBlank alatt becopyztad azt az 1000 byte-ot, ha belefért...
Igazából két dolgot nem értek: a ColorRAM-ot miért nem csinálták 4 helyett 8-bitesre, hogy onnan lehessen húzni MC módban a 0. színt, hogy ne globális legyen és miért nem tették a ColorRAM-ot szintén mappelhetővé, hiszen a VIC 16k-s tartományába bőven belefért volna (csak 8k volt a bitmap és 1k a ScreenRAM). Bár gondolom a fő szerepet az olcsósítás játszotta itt is...