what.. ?
Egyetlen ember kell aki egyszer megtervezi a rendszert normálisan, utána meg egy csapat arra, hogy a usereket supportálja. A rendszergazda nem nagyon tervez rendszereket, inkább csak megérti azt, amit tervezett valaki aki kitalálta, hogy az adott helyen mi, hogy működjön. Persze kitalálnia sem nagyon kell, mert vannak erre megfelelő standerdek.
Én évekig csináltam, hogy rendszergazdai munkát automatizáltam ügyfélnél. pl. budapesten informatikai főtanácsosokat (rakni egy rakás semmirekellő ember volt 90%ban) ki lehetett rakni, aki valakinek a valakije volt, mert halál felesleges munkát végeztek. A végén maradt 4 rendszergazda és 2 db it supportos.
Mondok egy egyszerű példát: van 1000 embered, és 4000 nyomtatód. (valós scenario). A nagy tapasztalt rendszergazdák az összes létező IT-st csapatokba szerverzték, és az volt a terv, hogy a hivatal irodáig végigjárják... leveszik a nem megfelelő nyomtatókat és az új print szerverről a megfelelő nyomtatót hozzáadják a userhez.
A megoldás pedig ez lett: írtam egy logon scriptet ami lefutott mindenkinél login után, ami levette a nyomtatókat és felrakta azt amit kellett. Komoly 1 napot vett el az életemből, abszolút nem volt erőforrás pazarló és elég sokat spóroltunk vele, hogy nem kellett 1 hétig 20 embernek járnia az irodákat és Arankára várnia, amíg befejezi amit épp csinál.
Ennek ellenére nem vagyok rendszergazda a munkám 90%ban de 10%ban igen, és azért csak 10%ban mert ott a munka szinte teljes mértékben algoritmizálható ... a maradék meg általában user error.