( pink | 2021. 04. 28., sze – 10:57 )

Mi mondjuk nem küldözgetünk egymásnak kiscicás videókat a vállalati email-en.

Minket meg ezek az infrás problémák nem érdekelnek. Legyen email, legyen tárhely, mert kell, és kész. Nonszensz, hogy azért ne tudjam végezni a munkám, mert valakinek fáj, hogy meddig fut a backup.
A hálózati meghajtóknál az deal, hogy nem minden könyvtár backup-olódik automatikusan, csak amire kérve van (ilyenkor a gyakoriság és a megőrzési idő is hozzá van rendelve).

a felhasználók nem törlik a felesleges leveleket

Ez szerintem két okból sem reális elvárás. Egyrészt bazinagy a levélforgalom, nincsen erre idő, hogy szelektálgasson az ember.
Másrészt mára az lett a szemlélet, hogy mivel a tárhely már szinte korlátlan és olcsó, mindent is megtartunk. Hogy ez jó vagy rossz hozzáállás-e, erről lehet vitatkozni. Mindenesetre pár GB vagy TB nem fáj ahhoz képest, amikor valami kéne de nincs meg.

Abban teljesen egyetértek Veled, hogy a júzerek egy csomó felesleges szart generálnak, és a legtöbb esetben rengeteg a redundancia is a tárolt adatokban. Mégis azt mondom, hogy gáz, amikor nevetséges kvótákkal próbálunk meg ,,rendet tartani".
A munka szempontjából minden erre fordított idő veszteség.
Pl. nálunk volt, amikor 250 MB volt az inbox kvóta. Aztán lett 1 GB, de ez se hozott nagyságrendi változást. Volt, amikor kényszerített archiválási szabály volt beállítva a 3 hónapnál régebbi levelekre (fú de utáltam).
Egy ideje végre korlátlan az inbox.
Az a vicc, hogy amit átteszek az Archive-ba, azt ugyanúgy tárolni és backup-olni kell az IT-nek, csak még nekem is szarabb.

Talán az nyújthat valami megoldást, ha
- meghatározzátok, ellenőrzitek és betartjátok a megőrzési időt (pl. 5 év), és annak leteltével megy a purgálás
- alapban mindennek rövid a megőrzési ideje, mondjuk 2-3 év (meg kell nézni, törvény mit ír elő), és a júzernek magának kell áttenni hosszú megőrzésű mappába azokat a doksikat, amikre eltérő kötelezettség van

Ez utóbbinak hátránya, hogy ha elfelejti, akkor később a cég is jogilag felelősségre vonható, ha olyan dokumentum veszik el e miatt, aminek megőrzésére törvényi előírás van.

A backup idő- és tárhelyköltsége még mindig a legolcsóbb a cégnek a többi lehetőséggel szemben (amikor a mérnökök ideje pazarlódik), ezért nem törődik vele senki.
Más kérdés, hogy az IT szolgáltatások árazása nem ritkán irreális, haveri (pénzkimentési) alapon fog a ceruza. Azt nekem ne mondja senki, hogy a vinyókat és a vasat megvenni drága párszáz mérnökre és két gyártócsarnokra. Még AWS-be küldeni az egy évnél régebbi cuccot se egy nagy kaland.