( answ | 2021. 02. 11., cs – 11:00 )

Igen, apámnak is így megy. Elkér szerelő +20-30e Ft-ot számla nélkül, hogy "levizsgáztassa" az autót, majd másnap hozza. Elmondom mit csinálnak: elviszik a műhelyükbe, kérnek időpontot vizsgára, aznap áll az autó egész nap (érted, mert szeretjük hinni, hogy dolgozik rajta), másnap elviszik vizsgára és visszahozzák. Ezért az ~1 óra "munkáért" kérik el a pénzt. Ráadásul sokszor még mondják, hát ez nem megy így át a vizsgán, ezt és ezt kell cserélni. Aztán mivel telefonon hív fel még ellenőrizni sem tudod (vagy rátenni egy matricát), hogy rossz volt-e vagy kicserélte-e egyáltalán. Persze megmérte a fagyálló fagyáspontját, meg cserélt benne blinker fluidot is, stb...

Egy darabig én is "vitettem" autót vizsgára, de amikor a környéken kellett járnom egész nap, láttam ott állt az autó ugyanazon a helyen egész nap (a műhely udvarán), nem csináltak vele semmit.

Sajnos ezt szinte minden szerviz eljátssza. Vezérlés csere egész nap csak egy márkára szakosodott szervizben.. Még nincs kész az autó.. miközben ott állok telefonnal a kezemben és látom, hogy készen van. Integetek nekik, ja hogy az az autó (!!!), az készen van, lehet fizetni a kasszánál. Szerintem 1 óránál nem volt hosszabb művelet. Ráadásul ott is csak a vízpumpát tudod egyszerűen ellenőrizni és csak reménykedhetsz benne, hogy tényleg cserélték vezérlést. Mert ugye ott állni nem engednek a szervizben a munka közben. Vagy el kell menned vagy elviszik autót vagy kint kell várni a váróban. Arról nem is beszélve, hogy hozott alkatrészt nem építenek be, mert akkor látszódna hogy kb 20-25e Ft + áfa / óradíjon dolgoznak. Ugyanis mutogatják, hogy ennyibe kerül UNIX-nál, ahol boldog-boldogtalan 40-50% kedvezményt kap a listaárból. Egy szervizt sem találtam, aki gyári vezérlést berakott volna régi autómba (mert azt nem tudják megvenni UNIX-tól/Bárdi-tól), én viszont tudtam volna venni egy cégtől (Koreauto). A hivatalos márkaszerviz pedig régi autóban majdnem annyiért cserél vezérlést, mint az autó ára.