Előzmények:
Nagyon régen nem volt kérdés, mert egy fajta gumi volt.
Később a téli-nyárinál már lehetett a csak nyári és a téli-nyári között választani. Nem kérdés, hogy az utóbbi volt általában a jobb választás.
Majd bejött a négy évszakos gumi, az egy kicsit megbolondította a helyzetet, de annyival rosszabb volt télen, mint a téliek, nyáron meg mint a nyáriak, hogy tényleg csak a spórolás miatt lehetett jobb választás.
Aztán gondolt egyet a Michelin és kijött egy olyan négy évszakossal, ami már télen is elég közel volt a prémium téliekhez és nyáron is a nyáriakhoz. Ezután 1-2 év lemaradással a többi prémium gumi gyártó is elkezdte gyártani az egyre jobb négy évszakosakat.
Ezen prémium gumik már a minőségi, adott évszakos gumiknál is jobban teljesítenek.
Biztonság:
Teljesen egyetértek azokkal, akik azt mondják, hogy a biztonság a legfontosabb, azon ne spóroljunk.
Azzal is egyetértek, hogy az adott évszaknak megfelelő gumit használva érhető el a legnagyobb biztonság.
Sokan azt felejtik el, hogy nem két évszakból áll az év (tél és nyár), hanem négyből, bejön a tavasz és az ősz is.
Télen a téli, nyáron a nyári a legjobb, kétségtelen, de tavasszal és ősszel szerintem meg a prémium négy évszakosok a legjobbak.
Nem ritka az egyik nap a 20 fok körüli hőmérséklet, másik nap meg a hideg, nyirkos idő.
Szóval aki cserélgeti a gumiját, az télen és nyáron a legjobb gumival közlekedik, tavasszal és ősszel pedig kompromisszumossal.
Aki meg prémium 4 évszakost használ, az meg ősszel és tavasszal közlekedik a lehető legjobb gumival, télen és nyáron pedig egy kicsit kompromisszumossal.
Gumi kopás, öregedés:
Négy évszakos gumit mondjuk egy adott vezetési szokással négy évig használsz. Ugyanezzel a vezetési szokással a téli-nyári gumit meg 8-10 évig. Anyagilag kb. ugyanott leszel, de szerintem a negyedik évtől már sokkal biztonságosabb lesz az 1-4 éves négy évszakos gumi, mint az 5-10 éves téli-nyári.