https://en.wikipedia.org/wiki/Transportation_safety_in_the_United_States
Elvileg itt hasonlítják a többi országhoz km alapján is.
Annyit tudni kell USA-ról, hogy sok mindenben más mint Európa (- negatív, + pozitív dolog):
- jogosítvány megszerzésének feltétele egy gyakorlatilag vicc vizsga
- nincsen jobbra tartási kötelezettség és ez igen kaotikus állapotokat (és ebből fakadó baleseteket szül)
- nincsen jobbkéz szabály, aki előbb ér oda a kereszteződéshez az mehet (kivétel talán az iskolabusz esetén van), ami szintén balesetveszélyes
- pirosnál jobbra lehet kanyarodni kis ívben
- sok államban nincsen műszaki vizsga, gyakorlatilag bármilyen állapotú jármű közlekedhet, amíg a seriff meg nem lát valami rendelleneset az autón és ki nem vesz a forgalomból
- a nem olyan régen még agyonsztárolt >=2 tonnás pickup-ok nem túl biztonságosak*, ha valami rigid dologgal ütköznek -> A legtöbb simán összerogy és meghalsz benne vagy a gyűrődési zóna hiánya miatt kiszakadnak a szerveid. Az új SUV-ok viszont nagyon biztonságosak.
+ alacsonyabbak a sebességhatárok, mint Európában
* Nem véletlenül nem teszteltek régen pickup-okat törésre.
Lásd:
https://www.euroncap.com/en/results/nissan/navara/15768
https://www.euroncap.com/en/results/ford/ranger/15759
Vagy régebbről (Ford F150)
https://www.youtube.com/watch?v=Ix-JjIRWOBU