( zeller | 2021. 01. 19., k – 19:44 )

No mégegyszer... A drágábban előállítható autó nem bolt a gyártónak, úgy pláne nem, hogy korlátokat és technológiamegosztást is kell hozzá vállalni. Attól, hogy az autó drágább, még a teljes életciklusát és hazsnálati értékét tekintve lehet, hogy kedvezőbb úgy a környezetre, mint a felhasználóra nézve.
Most miért "sportolnak" a nagyobb akkukkal? Elsődlegesen azért, hogy a hatótáv mellé minél nagyobb számot lehessen írni - ugyanis az emberek már csak olyanok, hogy a nagyobb hatótávot szeretik látni - még ha messze nem használják azt ki, de rühellik a sűrű töltögetést, amihez - minthogy elég távoli jövő az, amikor a parkolók jelentősebb hányadában rendeklkezésre fog állni a töltőoszlop - logisztikázni kell, hogy hol és mikor tegye le az autót tölteni, onnan hogy jut haza illetve vissza az autóhoz.
Több trafóra mindenképp szükség lesz, csak az nem mindegy, hogy n helyre koncentrálva, vagy n*1000 helyre szétszórva.

"egy elektromos autóban is külön egységek a cellák és pakkok, önállóan is szerelhetők és cserélhetők," - valóban, de az is ismert, hogy egy-egy cella cseréje nem annyi, hogy kiveszik a régit, berakják az újat, és mehet tovább. És mégegy: odaírtad, hogy szakszervízben. Én pontosítanék: adott márkára szakosodott szervízben - kellően drágán.