Kb. 1 hónapja itt a fórumon körbejártuk, hogy a Go-nak egy gyengéje a garbage collector, amely ha intenzív felszabadításokkal lesz ellátva, akkor rendesen sikamikálja a memóriát, megeszi a CPU-t, ezáltal látványosan csökken a feladatra fordítható számítási teljesítmény.
Rust esetén nincs GC, helyette lifetime alapon fordításkor számolja ki hol lesz a felszabadítás, azaz ahogy C esetén kézzel szúrtuk be a free()-t, Rust esetén automatikusan kerül be jó helyre a felszabadítás.
A Go esetén a Simple az igaz, eléggé a C-t próbálták utánozni. A Rust bátran nyúlt újszerű koncepciókhoz, sokkal bonyolultabb nyelv. Reliable kapcsán: C < Go < Rust.
A kontrollálhatóság is érdekes. A Rust két arcot mutat. Alapból az eddigi programozási nyelvek közül a legjobb védőhálót adja.
Azonban ezzel a védőhálóval nem tudnál például bare metal programozást csinálni (pl. oprendszert írni), se C-ben íródott lib felé átjárni. Ezért a védőháló a tényleg indokolt helyeken explicit kikapcsolható (unsafe { ... } kulcsszó).