"A VESA hw standard első sorban."
Ezt nem tudom, hogy kiterjed-e erre (elhiszem neked :-) ), de hogy absztrakcios layer-t is definial a framebuffer hozzafereshez abban egeszen biztos vagyok. :-)
A VGA korszakig bezarolag ez szepen mukodott, (ha jol emlekszem az ANSI szabalyozta). A VESA kesobb jelent meg mint szabvany, ami ennel sokkal reszletesebb volt, viszont a vendorok elkezdtek sajat API-t "gyartani" minden ocsakavasra mert nem tudtak eldonteni, hogy ki diktalja majd a szabvanyt. Kesobb kozos osszefogassal vegleg felrugtak valamikor abban az idoben mikor a win95 megjelent, szamos kartya nem is tamogatta, majd rajottek, hogy hulyeseg volt, igy kesobb megint asztalhoz ultek. En anno meg a VESA 2.0-ban is ketelkedtem, hogy valaha letrejon.
A lenyeg viszont az volt, hogy moralis kudarc volt nem muszaki. En azon csodalkozom, hogy meg nem jelent meg egy kinai/tajfoldi vendor aki nativ VESA 2.0 API-val gyart kartyat (akarmilyen csumpi is). Ehhez ugye nem kellene kulon driver irasaval se szivni, mert adott es eleg eterjedt is.
---------------------
Minél korszakalkotóbb ötlettel állsz elő, annál több hülyén kell átverekedned magadat.