( uid_2783 | 2020. 12. 13., v – 18:25 )

"Először elvitted egy sufniszerelőhöz"

karosszérialakatos, első alkalommal a rezoncsövet cserélte, kifogástalan munkát végezve. másik kérdés hogy két hétig vártam mire elért az autóig.

"hozzáállással dolgozik"

az idővel van gondja, de nagyon. a képlet egyszerű: olyan nincs hogy a hátsó ülés alatt nincs szerelőnyílás.

"milyen módon adtad elő"

és még fékeztem magamat. elpofáztam, megkértem hogyan csinálja, nem véletlenül. fél napos normális munkához nem volt kedve, pár óra alatt szétdönteni az ülésrendszert ahhoz meg igen. kétlem hogy az én hibám, hacsak annyiban nem, hogy a sarki opelszerviz erre kiszabott közel 70ezres munkadíját nem kívántam kifizetni, plusz nem vihetem a 15ezres szivattyút hanem a nála kapható 120ezrest kellett volna kifizetni (amit 70 körül kaphattam volna meg a bárdinál).

"Az, hogy tetszőleges OBD kütyü nem fog minden gyári információt megkapni a kocsitól"

az egy sablon technika. bár a tököm se tudja hogy egy setra busz kiolvasásához a laptopon kívül minek egy kisebb szünetmentes-méretű fémdoboz meg egy kurva nagy koffer. mindegy is, az a lényeg hogy 2020-ban még nem vagyunk ott, hogy egy tizenhat éves autó képes legyen bemutatkozni (heló, signum vagyok, z22yh motorral), az ugyanúgy elgondolkodtató, mint ahogy az OBD agya ami kb 286-os processzor szintjén leledzik.

"az előző autómban amikor legutoljára akkut cseréltem"

általában három évente szoktam cserélni. ez egyik pillanatról a másikra lett zárlatos (a töltést sem vette fel). szólj ha nálad ezt bármelyik akku előrejelzi ;)

"a németek egybe rakták a generátorral, vagy cserélhetőek-e külön.."

erre a kérdésre valszeg kedden kapok választ. gondolom lesz majd generátorcsere (mi más) 70ezerért. hogy a jövő hétre mi marad még az autón, aminek a javítása legalább 100ezer, fingom nincs, reggel óta ezen gondolkodom.

"Mikor volt előtte rendes átvizsgáláson az autó?"

tavasz a "mi rohadt széjjel a sózott hótól", ősszel pedig a "hogyan rugaszkodunk neki a télnek" témakörök miatt, illetve szükség szerint. esetünkben a tavalyi év volt az első teljes év az autónak nálunk, tehát a fenti kettőn kívül másra szükség nem volt. az idén kétszer állt három hónapot...

"értelmes, hozzáértő szervízben"

már az ezelőtti '98-as asztrikust is a megfelelő helyre hurcibáltam, gondolhatod hogy ezzel meg főleg nem teszek kivételt.

"fel kellett _volna_ hogy tűnjön"

micsoda? a két ácsorgás és javítás között összesen nem ment 100 km-t se.

"a fék féloldalas."

tükörjégen maximum, vagy akkor ha minden megállásod 470-ről padlófék, beparkolásod meg fordulatból kézifékkel... vagy nem tudom. normális közlekedés esetén legfeljebb ha intenzív fékezésre kényszerülsz, máskülönben nem veszed észre.

"egy Ford Fusion-t ~15 évesen adtam el"

az egyik normálisan gyártott ford, a (szintén tizenéves) focus mellett.

"a legdrágább nem tervezett javítás"

volt nálad, a következő gazdájának még kinézhet más, ettől nagyobb értékű történés.