( zeller | 2020. 10. 15., cs – 21:35 )

Tapasztalat alapján írtam - a berentei erőműhöz tarvágásből vittek tűzifát, kifejezetten azért, mer annak a költsége jóval kisebb (jármű, ember, megtett km, illetve taposási kár). Erdészeti forrásokból jön a 7-8 erdei köbméter per hektár - a 10-et nem tudom, honnan vetted.

"Aham. Mert a többi opció helyben terem?" - nem, jellemzően nem helyben terem, csak ugye itt 100MW-ról beszélünk, ami szállítmányozási szempontból 1700köbméter/nap erőműbe történő beszállításáról szól (30-50km-ről), egy atomerőműnél meg néhány köbméter idevonatoztatása 15 havonta - jellemzően villamos vontatással, aminek egy döntő hányadát atomenergia adja. Ja, és ez utóbbi huszonnégyszer annyi villamosenergia megtermeléséről szól.
Szerinted egy teherautó hány köbmétert tud elvinni? https://www.knueppel.hu/szolgaltatas/tehergepjarmu-kontenermeretek
legyen egyszerűség kedvéért 100köbméter (a legnagyobb értelmeset vesszük), azzal is 17 fuvar/nap, ami alsó hangon 6-800km futásteljesítményt jelent. Ebben van terep, meg félig rakott, félig üres futással számolva ez nagyon optimista becsléssel 150-200liter üzemanyag naponta. És még mindig csak 100MW-os, extra magas hatásfokon üzemelő, fatüzelésű erőműről beszélünk, 20-40km-es körzetben lévő erdőkkel.