( uid_16313 | 2020. 10. 12., h – 14:00 )

A felsorolt rendszerek már bizonyítottak több évtizede. Nézd meg az Oldtimer-eket, 50-60-70 akárhány éves müködöképes autók. Az én Astrám még csak 26, de még évek vannak benne. Olcsón fenntartható, könnyen szerelhetö, nincs benne kismillió szenzor, meg vezérlés, meg túlbonyolított szoftver. Lehet, hogy nem kell majd pl. sebváltót cserélned sosem, de majd fizetheted a szoftver licenszdíját havonta, mert átmegy elöfizetésesbe az egész szarság. Ráadod a gyújtást, aztán bedobja a copmuter a paypal-t, öcsém, nincs licensz, nincs buli.

Az akksik meg elavulnak, és eljön a nap, amikor azt mondja a gyártó, hogy már nem beszerezhetö, mert nem gyártják.

Kíváncsi leszek egy ma legyártott Tesla-hoz pl. hogy lehet majd 26 év múlva akksit kapni? Akkor pariban lennénk. De még ha lehet is majd, akkor is kinek kell majd egy autó 26 év múlva 300 km-es hatótávval és órás töltési idökkel? Mondjuk nekem nem csak akkor nem fog kelleni, de most sem.

 

Max. 10 éves autók lesznek az utakon, ami azt jelenti, hogy sokkal több autót kell gyártani, és sokkal több lesz a szemét is, egyik sem éppen környezetvédelmi szempont.