( hrgy84 | 2020. 07. 29., sze – 23:03 )

Szerkesztve: 2020. 07. 29., sze – 23:06

> Tehát jó kérdés, hogy egy olyan ember aki elvégzett több iskolát is akár, miért akar a kivett négyzet (modem) helyére egy kört betenni (CPE).

Nem akar. Ezt utalták ki az ügyfélnek. Még ha ért is hozzá, sincs hatalma ezt felülbírálni. Tessék kicsit dolgozni multinál, hogy megértsd, ezek mennyire pici ráhatással rendelkező emberek valójában. Esetleg, ha szakmailag úgy látja, feladhat egy könyörödvényt, amit elbírálnak a központban, és vagy kiutalnak az ügyfélnek egy modemet (ha van egyáltalán olyanjuk még), vagy nem. Még ha konkrétan a kezében is van egy modem, sem szerelheti be hivatalos jóváhagyás nélkül. És ez valahol helyes is.

> A fő kérdés pedig az, hogyha van egy munkája, ahhoz miért nem ért? Ha pedig valamihez nem ért, miért nyúl hozzá?

Teljesen jól és szakértelemmel végezte a munkáját. Az volt a feladata, hogy a szolgáltató által kiutalt eszközt beszerelje a szolgáltató hálózatába, és ezt bizony becsülettel elvégezte. Minden, ami azon túl van, az ügyfél feladata és kötelessége. Ha nem ért hozzá, hív hozzá egy szakértőt. Az ELMŰ-s villanyszerelőt se vonod felelősségre, hogy a villanyóra csere után miért nem kérdezte meg, hogy a tűzhelyet visszadugtad-e, esetleg nem dugja vissza ő maga. Nem feladata. Az is szívesség volt a szerelőtől, hogy azt a +4 kábelt bekötötte, és igazából azzal is óriásit kockáztatott, mert normálisan nem szabad neki ezzel foglalkozni, pont azért, amit mondasz is: mivel nem ismeri a hálózatot, óriási hibákat követhet el. Elég strict a scope, amiben mozognia kell, és ehhez mérten szűk az időkeret is, amit az ügyélnél tud tölteni.

Minden más, ami itt elhangzott, a feleősségi körök félreértelmezése és belemagyarázás.