( inebhedj | 2020. 06. 24., sze – 14:13 )

Én úgy vettem észre, hogy a szavazás -legalább is a politikusaink implementációjában - leginkább arról szól(na), hogy a közösen befizetett adópénzeket miként osszuk újra el.
Ezért szerinitem a szavazatok értékét valahogyan a befizetett adóforintokhoz kellene kötni (természetesen csak természetes személy szavazhat).
Mert valahogy nem teljesen egyeztethető össze az általam korrektnek tartottal az, hogy valaki aki egy fillért nem fizet be a közösbe ugyanolyan "értékben"
beleszólhat a költségvetésbe, mint az, aki alaposan kiveszi a részét a befizetésből. Mivel természetesen azért nem csak ezt érinti a döntés, ezért az nem jó megoldás, hogy aki nem fizet adót az ne szavazhasson, de az aki adót fizet, annak azért a szavazata többet kell, hogy érjen szvsz.
 

Ez akár igaz(ságos) is lehetne, amennyiben vizsgáljuk, hogy a befizetés forrása mi volt. Ti. az, hogy valaki rendkívül komoly mértékben fizet be a közösbe, azonban a befizetés forrása is a közös volt, az teljesen negálja az alapelvet. (Vö: magánszektorbélinek tekinthető-e egy olyan vállalkozás, amely bevételeinek több, mint 25, 50, 75, stb. százalékát állami, (ön)kormányzati forrásból szerzi (ideértve az állami, stb. cégeket vagy éppen azokat is, amelyek jelen definíció elején meghatároztattak)?)