Mivel nagy az érdeklődés, szívesen megosztom itt egy drive link formájában: https://drive.google.com/file/d/1IpwANBTYASLXYLEMb-OQ0IBO_XhoLi7K/view?…
Amit tudni kell: EGYMI-ben dolgozom, gyógypedagógus végzettségem is van. Az elején a bevezető süketelések a vezetőség számára íródtak, hogy tudják mi is ez és, hogy miért is szeretném kipróbálni. Enyhén értelmi sérültek felső tagozat számára készítettem el a tanmenetet, heti egy óra, évi 36 óra lebontással. Óravázlatokat ne várjatok, fejben már összeraktam, de nem írtam le. Különben is mivel tudtommal még soha senki nem próbálkozott ilyesmivel ebben az iskolatípusban, így minden attól függ, mennyire lesznek fogékonyak a gyerekek. Év közben lehet, hogy rugalmasan eltérek tőle. Tegyetek így ti is! Kéretik szabadon kezelni és bátran belenyúlni az anyagba! Pl az elején több órát szántam a programfelület megismertetésére, de ez "normál" iskolában hamarabb megvan.
Bár... Ahogy elnézem -meg ne haragudjatok- egyre kisebbek a különbségek az ún. "normál" és "kisegítős" gyerekek között. Kicsit több, mint 10 éve tanítok és ezalatt az idő alatt majd' egy teljes szegmenssel lejjebb csúsztak a gyerekek. Értsd: akik 10 éve még a a kisegítő iskola tanulói lettek volna értelmi képességeik és esetleges speciális igényeik miatt (diszlexia, diszgráfia), azok most a normál iskolában ülnek és bukdácsolnak. A régi "foglalkoztató iskolások" (középsúlyos értelmi sérültek) (IQ kisebb, mint 70), lettek a "kisegítősök", akik enyhe értelmi sérültek. Hozzánk pedig -akik gyógypedagógiai iskola lennénk- berakják a magatartászavaros, sittes, drogos gyerekeket, hogy szívjunk vele. Sokszor inkább smasszernek érzem magam, mint tanárnak. De ez már egy külön téma... Jövő ilyenkor szívesen beszámolok egy blogposztban a tapasztalatokról.
Ha egyéb kérdés van inkább ide írjátok, mint privátba, mert akkor mindenkivel megoszthatom a dolgot. :)
Remélem valamennyire hasznát tudjátok venni...