( suckit | 2020. 05. 01., p – 00:00 )

Jaj, dehogy kell erre pár száz millió! Ha te csak ezt látod, akkor átbasztak!

Nem tehetek arról, hogy eddig nem sikerült garázscégeknél dolgoznom, csak olyan helyeken, ahol mindig nagyobb cuccokra volt szükség.

Ja, Shadow copy of Shared Folders, aztán az user maga is vissza tudja tenni. Maga válogathat a verziók közt Ne szédíts már!

Egyre kevésbé értem, hogy jutottunk el attól, hogy a ZFS snapshotjai helyett mit kellene használni a virtuális gépekről kiadott, blokkos eszközön létrejövő snapshotokon át egy Windows feature-ig.

Úgy, hogy a mögötte álló cég az, amelyik ZFS alapon kereskedelmi storage-ot kínál több, kevesebb sikerrel. 

A ZFS messze nem hibátlan, fent épp ezt írom. De egy ilyen hibát idehozni szerintem masszív trollkodás, főleg, hogy leginkább semmi köze a ZFS-hez.

Még mindig kimaradt az a rész, hogy ki alszik nyugodtabban: az, aki egy gyári megoldást toszogat supporttal a háta mögött, vagy az, aki összetákolt egy szervert maga, rá egy ZFS-alapú megoldást. Majd kérek egy képet az arcodról, amikor a szőnyeg szélén állsz és magyarázol.

Toszogattam gyári megoldást eleget. Ha nem lennének személyiségi jogok, küldhetnék is akár képet a gyári support kiküldött szerencsétlenjeiről, akik éjszaka ott izzadtak, hogy össze tudjanak tákolni valamit abból a cuccból, aminek ők sem értik a működését, mert nem csak hogy forráskódhoz nem juthatnak hozzá (sokszor felesleges is lenne, mert úgysem értenék), de azt is tilos érteniük, hogy működik az általuk támogatott szarkupac. Vagy hónapokig tartó post mortem levelezéseket amerikai gigacégek menedzsereivel és műszaki embereivel, akik először próbálták a userre kenni a szart, aztán hogy-hogynem kiderült, hogy szép csendben javították a hibát egy későbbi FW-ben, aminek a létezését is tagadták.

Szerintem te alszol nyugodtabban, mert a tradícionális enterprise üzemeltető mentalitásod van, azaz a főnökeid kicsengették a pénzt a supportra, neked csak annyi a dolgod, hogy a fények villódzását nézegesd, meg a diszkeket cserélgesd, meg ne nyúlkálj túl sokat a gombokhoz :) Ha valami beszarik, majd jön a support és megoldja jó pénzért, nem a te dolgod.