( persicsb | 2020. 03. 05., cs – 18:40 )

"UDP-n az alkalmazásnak (jelen esetben, a video streamernek) kell megoldania az MTU-val kapcsolatos problémákat. (fragmentálás, újraküldés, satöbbi.) TCP-n ugye ezt az IP stack out-of-box megcsinálja."

Mármint az egész fragmentálás, újraküldés dolgot nem az IP csinálja, hanem a TCP.
Az UDP ugyanúgy IP réteg felett megy, ha az IP réteg megcsinálna mindent, amit mondasz, akkor az UDP is ezt készen kapná.

Az IP réteg az irányítást végez (honnan hova kell mennie a csomagnak ha A és B között kell mennie, és ha valamerre nem mehet, van-e alternatív útvonal), a TCP meg azt, hogy a sok-sok kis egyedi csomagból (ami sokféle útvonalon elmehetett A-ból B-be) te egy bytestreamet látsz végül. Ehhez neki kezelnie kell az újraküldést, a fragmentációt stb.


Az UDP esetén nincs meg az, hogy bytestream legyen a sok-sok csomagból, de nem is erre van kitalálva az UDP.

Valamint ha az IP csomagban be van állítva a DF fejléc-flag, akkor az IP csomagot egyik router sem tudja eltörni, TCP esetén sem, és ha nem megy át, akkor a csomagméretet csökkenteni kell. Ezt az IP protokoll nem fogja neked megtenni (az IP nem végez újraküldést például), de a TCP igen, erre találták ki.