( _Franko_ | 2020. 02. 27., cs – 21:03 )

Vagy olyan a banki jogászcsapat, hogy szerintük nem éri meg. Mások pedig másképp gondolják és nekik megéri.

Tudod, ez olyan, mint amikor bemegyek egy bankba, hogy kellene az angliai cégemhez egy devizakülföldi bankszámla, akkor - megtörtént eset - elém csapnak egy 13 oldalas kérdőívet, a kockázatokról, egy majdnem 10 oldalas kitöltendő papírt, a céges és egyéb adatokról, a kettő között kb. 60 százalékos átfedéssel, mindezt jogszabályi előírásokkal magyarázva. Felálltam, megköszöntem, bementem a szomszédos bankba, ahol online megnyitották a számlát és csak alá kellett írnom egy két oldalas szerződést.

Mind a kettő magyarországi területen működő bank volt, eltérően értelmezték ugyanazt a jogszabályt. Ezért van az, hogy néha az se mindegy, hogy melyik fiókba mész be, mert másképp értelmezik a szabályzatot is. Amikor a megszüntetett számlámról akartam kérni egy igazolást, hogy átutaltam a lóvét visszavonhatatlanul, akkor három fiókban háromféle magyarázattal ráztak le, felhívtam a call centert, hogy akkor most mi van, mondták, hogy ezt bármelyik fiókban tudják, mondtam, hogy lófaszt, háromban nem tudták, mondjon egyet, ahogy biztos megy, na, mondott, ott se tudták, negyedik indokkal ráztak le (ez ilyen banki betegség, nem mondja azt, hogy bocsánat, nem tudom, megkérdezem a BO-t, hanem mond valami random faszságot, mint te is), az ötödik fiókban ingyen megcsinálták azonnal.

Kurvára függ egy ilyen projekt attól, hogy akik csinálják, azok amúgy tényleg meg akarják jól csinálni, vagy csak húzni akarják az időt és közben a lehető legkisebb munkát elvégezni. Tudok több bankról, akik egyre több dologgal kimentek felhőbe és több olyan bankról, akik ettől teljes mértékben elzárkóztak, mert komfortzónán kívül van és egyébként is állandóan lefossák a bokájukat az audit hírére.