( BehringerZoltan | 2019. 12. 29., v – 02:15 )

> Aki sz@rik a szabályokra azt pofán kell verni. vagy vaskos bírsággal, vagy ténylegesen fizikálisan.

Sztem ne alázd magad tovább! 

Biztosíthatlak róla, h mondjuk 150 km után  a 0 fokban, átizzadt ruhában kihűlve, kimerülve, eléhezve nagyon-nagyon hamar felülbírálnád az alapvetésedet a szabálykövetéssel kapcsolatban, amikor egy értelmetlen pirosnál vacogva tűröd a hideg szelet vagy az esőt. 

Barmok mindenhol vannak, az autósok, a kerékpárosok és a fórumozók között is. 

Ha képes lennél a felszín mögé látni, akkor megérthetnéd h, az autós szemében a kerékpáros ab ovo szálka - ugyanis a puszta jelenlétével érvényteleníti az autósnak az autóhoz/autózáshoz fűződő [betegesen] intim viszonyát. (pl ez tetten érhető abban is, hogy minél inkább kerékpáros a kerékpáros annál jobban szúrja az autós szemét. Ha teszem azt valaki utcai ruhában ül a kerékpáron, a kormányra meg nejlon szatyrot akaszt, az még olyan autós-forma kerékpáros, aki valamiért most éppen bringára ült. De ha ez a valaki egy spéci [fél-autó-ára] bringán teker a megfelelő ruházatban -és így lerí róla, h na ez [autós szemmel] egy igazi kerékpáros -  akkor azt le kell szorítani, de legalábbis jól le kell dudálni valamiért/bármiért).  
Ha minden kerékpáros minden szabályt betartva közlekedne, az autósok akkor is gyűlölnék őket. A szabályok be nem tartására hivatkozás csak ürügy a gyűlölet legitimálásához - sekélyes racionalizáció.  Az nem okoz az autósnak kognitív disszonanciát, hogy amíg a kerékpárost megjátszott felháborodással számonkéri a piros lámpáért, addig gyalogosként gyakran maga is átmegy rajta. Arról már nem is beszélve, h ha autósként egy nap alatt elkövetett szabálytalanságiért járó büntetéseket behajtanák rajta, akkor az egész havi keresete is kevés lenne rá. Ez ám gerinctelenség netovábbja... Tulajdonképpen ebben a piros-átmenési-fetisizmusban (értem ez alatt, h valamiért mindig erre fut ki a dolog, és nem mondjuk az irányjelzés elmaradására vagy a sebesség túllépésre) nem a kerékpárosok szabálysértése jelenik meg valójában. Hanem az, h ez a piros lámpa szabály az egyetlen amit ő, az autós, még úgy-ahogy betart. Érted mit akarok mondani? Azért nem a sebbésség átlépést kéri számon, mert ő átlépi a sebességet. Ő nem használja az indexet. Ő tilosban parkol. Ő átmegy a záróvonalon stb...De pirosnál az autóval még-még-még azért megáll.  Így ez a piros lámpa kérdés egy önlelepleződés igazándiból.