Nézd, az nem tesz valamit jobbá, hogy máshol rosszabb a helyzet.
Azt pedig ne mondd, hogy nem látom hogy milyen a tömegközlekedés, mert napi szinten szenvedem el. Pont hogy budapestiként látom. A külföldi barátaid akik ide jönnek egy nagyon vékony szeletét látják az egésznek, persze hogy más a véleményük. Ráadásul az igényük is más, az utazási célpontjaik is mások.
Szerinted a konstans tömegnyomor, vagy az, hogy esetenként el kell engedned 1-2 járatot, mert nem férsz fel jó?
Az utóbbi két hónapból három esetet tudok mondani, amikor a trolivezető idegbeteg módon fékezéséből baleset lett, egyik esetben az én térdem bánta ahogy belenyomódtam az előttem lévő ülésbe. Nem tudom megszámolni hányszor panaszkodott a párom idén, mert a munkába menő villamos (ami 15 percenként jár) kimaradt, idő előtt elment, és lekéste, vagy mert lerobbant, és fél órákig vesztegel a helyén.
Szóval lehet vannak jó oldalai, turistaként jól hangzik a szolgáltatás, meg lehet van szarabb is, de ne nevezzük már a helyi tömegközlekedést jónak.
Tudod mikor lesz jó? (és itt jó alatt az elfogadható autózás alternatíváról beszélünk)
Ha az optimális telítettség nem a tömegnyomort jelenti, hanem azt, hogy minden ülés foglalt, esetleg néhányan állnak. Ha a kiesések, késések és a balesetek, lezárások nem hétköznapos események lesznek, hanem hírértékű ritkaságok. Ha nem kell ellenőrizned hogy lehúgyozták-e az ülést vagy sem, mielőtt leülsz. Ha le tudsz ülni. ÉS ne beszéljünk a frissen felújított hármas metróról, ahol nyáron meg lehet dögleni, mert a légkondi luxus volt.