Én nem használom a telefonomat zene lejátszásra. Sem autóban, sem azon kívül. Autóban rádiót hallgatok vagy autóban levő zenét. Persze lehet, hogy túl konzervatív vagyok.
"dupla navigáció": van, hogy úgy szokott kijönni a konfiguráció, hogy nagyobb képernyőhöz navigációt is kell választani. Vagy más miatt kell navigációt választani. Vagy alapból benne van, azaz mindenképpen kifizeted. (van autó, ahol tényleg csak akkor kell megvenni, ha szeretnéd, de emlékeim szerint nem sok az ilyen)
Miután az Android Auto hajlamos fagyogatni (remélem nem cáfolod meg, hogy az általam használt felállás ilyen...), a felhasználói felülete nekem nem tetszik (nem egyértelmű, hogy mikor kell tekerni, mikor lépni), a beépített navigáció megjelenítése gazdagabb, én többet használom a beépített navigációt.
Tény, hogy nem frissül folyamatosan (tipikusan túl lehet élni), a magyarul kommunikáció nem érdekel.
Viszont a forgalomfüggő tervezés egyre jobb a beépítettnél, volt már rá példa, hogy Waze-nál jobbat tervezett. És ahogy szaporodnak a SIM kártyás autók, valószínűleg egyre jobb is lesz. Mostanában nem autóztam Nyugat-Európában, de legutóbb azt tapasztaltam, hogy ott például a Waze közel sem annyira jó, ellenben ott valószínűleg még jobb a beépített navigáció az újabb autóparknak köszönhetően (több az adat).
Éves díj: írták a kollégák, hogy nemcsak a BMW-nél, illetve más autónál más bontásban jelenik meg, a lényeg ugyanaz.
Hogy a Waze és Google valóban ingyen van-e, az megint más kérdés.
Android Auto/Car Play-nek szerintem akkor lesz igazán előnye/létjogosultsága, ha beindul a közösségi autózás: nem baj (sőt előnyös), ha az autóra nem kerülnek át a névjegyeid, egy út miatt nem fogsz zenéket tölteni az autóba, illetve saját POI-kat is könnyen vihetsz magaddal a navigációhoz. De addig van még mit fejleszteni.