A szoftver változik -> a dokumentáció hamar elavul. Persze karban lehetne tartani, de az uncsi és amúgy sincs rá idő :/
Nagyon ritka, hogy századszor is valami ugyanúgy működik. Linuxnál viszonylag egyszerű visszafejteni a dolgokat, ha van ssh log... A jó kód is önmagát magyarázza... az egy évvel ezelőtti persze kevésbé... de ha valamit csak évente használsz, akkor már igazoltad is magadnak, hogy annyira nem fontos dokumentálni (persze könnyen lehet, hogy 10 perc dokumentálással évente megspórolnál egy napot... de milyen messze van az az egy év... ki tudja, megérjük-e egyáltalán :) )
Szerencsére abban a helyzetben vagyok, hogy jelenleg még nem én vagyok az, aki mindent tud. A dokumentációt én is csak olvasom. Sokat linkelek másoknak, mikor segítséget kérnek, de legfeljebb a karbantartásban segítek picit dokumentálás terén, ha valami furát találok.
Amúgy pont a pilótáknál igazolták, hogy a listák használata túlságosan automatizálja az agyműködést, ami annyit tesz, hogy mikor megszoktad, hogy valami zöld és azt mondod az irányítótorony kérdésére, hogy jó, akkor simán lehet, hogy piros és rossz, csak mivel már megszoktad, ezért fel sem tűnik, hogy nem jó. Tudtommal ezt úgy próbálják kivédeni, hogy mindig más sorrendben mennek végig a listán. ( Fix me if I'm wrong )
Szerintem a szokásos dolgok itt is működhetnek: Definition of Done, Feladatok priorizálása, Brainstorming arról, hogy ez elmúlt hétből mit lehetne esetleg dokumentálni. Ha az emberünkön nincs ott a nyomás, hogy csinálja a következő feladatot, hanem van lehetősége kicsit megpihenni és ünnepelnie, hogy valamit megoldott, befejezett és működik... talán... de igazából magamon is azt veszem észre, hogy mikor megoldok egy problémát, akkor ráeszmélek, hogy tökjó, de akkor most kéne elkezdeni az igazi munkát, mert mindez csak azért volt, hogy előkészítsük a terepet valami másnak :)