( hajbazer | 2019. 03. 24., v – 18:05 )

Gondolom, azt nem tudod elképzelni, hogy valakinek nem szempont a composite rendering, sem XP-n, sem máshol, viszont a memóriában el szeretne férni, mintsem a bloated szoftverek miatt kelljen X évente új gépet/memóriát vennie.

Én például jó dolognak tartom a composite renderinget, de nem láttam még olyan megvalósítást belőle, amire azt tudom mondani, hogy tökéletes. Engem kevésbé zavar, ha látom frissülni egyik ablakot egy másik alatt, miközben utóbbiet elhúzom előtte (XP), mint amikor érezhetően akadozik a renderelés nagy méretű ablakok elhalványításánál, nagyításánál, kicsinyítésénél, beúsztatásánál stb. (Compiz, Aero) és az egérmutatónak is érezhető késleltetése van az OpenGL bufferelése és a vertical sync miatt (Compiz), aminek desktopon szinte nulla hozzáadott értéke van, csak videóknál számít, amit a Chrome semmivel sem kompatíbilis hardvergyorsítása úgyis megworkaroundol úgy, hogy még compositorral sem lesz jó. Lehet szarakodni, meg finomhangolni ilyen beállításokat, de nem éri meg sem egy csiligány Windows 7 Aeroért, sem a mindent megfertőző, csiligány GTK3- vagy bloated Qt5-alapú desktopért Linuxon.