Volt már valahol egy offtopic thread erről, de én explicite arra vagyok kíváncsi, volt-e már valakinek sikeres marketing kampánya?
A siker nyilván szubjektív, kinek mi (erre is kíváncsi vagyok), mi a véleményetek?
Na, ezt a kérdést ne tedd fel egy marketinggel foglalkozó közgazdásznak, mert ahogy mindenki más is, ők is meg vannak arról győzödve, hogy _minden_ az ő területük :)
És talán részben igazuk is lesz, mert ha nem is marketingnek hívod, már az is marketingdöntés, hogy milyen alkatrészekből rakod össze a terméked, azt mennyiért (és kinek... és hol... és...) árulod stb.
Ha kifejezetten a reklámra összpontosítunk. Sokak fejében ez úgy működik, hogy fú, ilyen sok-sok pénzt fizetek a reklámra, akkor az biztos tegnapra vissza hozza az árát, mert de jó lesz. Én meg annak ellenére, hogy pasi vagyok, kapom a tampon reklámot az arcomba a neten, mert targetálni már elfelejtettek (és csodálkoznak, hogy milyen rohadt drága és mennyire nem hozza vissza az árát). Egy jól megtervezett reklámkampány akár mérhető, akár eladásban közvetlenül nem mérhető (pl. amikor nem közvetlenül az eladás a cél, hanem tisztán PR) eredményeket hozhat és bőőőőőven megérheti az árát - csak jól meg kell tervezni.
A másik oldalon viszont ott van az, hogy (és ez függ attól a piactól, amire dolgozol) ha az összes versenytársad reklámozza magát, és egyébként nincs nagy különbség köztetek, akkor te is kénytelen vagy ölni a pénzt a reklámba, hogy továbbra is kiegyenlített maradjon a pálya. Pl. februárban és novemberben (? lehet október, passz) nem tudsz úgy megnézni egy tecső videót, hogy ne kapd az arcodba valamelyik egyetem reklámját, mert valamelyik egyetem egyszer pár éve ezt meglépte - és azóta mindenkinek muszáj, ha másért nem, hogy ne a másikat lássák.
Maradva az egyetemi példánál: sikeres volt-e a kampány, ha érdemben nem változtak a felvételi számok? Ahol nincs többszörös túljelentkezés, ott igen, mert nem a konkurencia vitte el a hallgatókat. Ahol többszörös túljelentkezés van (és ígyis-úgyis az elméleti maximumot veszik fel mindenhova) már nézni kell a pontszámok változását. Csak ezeket a körülményeket érdemes előre felmérni és ezek alapján előre meghatározni a sikerességi mutatókat, különben utólag mindig ki tudod hozni, hogy de milyen sikeres volt :)
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)