( bucko | 2018. 12. 20., cs – 01:25 )

A vásárlás az ebay-n történik, nem a paypal-on.
Nemrégiben kettőt reklamáltam ebay felületen keresztül. Ezt nagyon utáják, mert az ebay ilyenkor minusz pontokat ad, és a végén letiltja őket. Ezért küld az eladó rögtön az eladás napján levelet:
- ne adjál negatív vagy semleges értékelést, de mindig 5 csillagot
- ha problémád van, fordulj közvetlenül hozzá, és ne a hivatalos reklamációs csatornát használd
- ha hatvan napig nem érkezik meg a csomag, akkor újraküldi, vagy visszafizeti, csak -"-

A hivatalos csatornán 1 napon belül reagálnak és bármit kérsz, akkor is a visszafizetést választják.

És a csattanó: Minkét esetben a tracking bemásolásával kezdtem a reklamációt. Az egyik eltűnt az éterben (tán a lezuhant maláj géppel jött ;)), a másikat állítólag átvette a Posta. Mindez mindegy volt - fizettek. Persze ezek <$10 értékű cuccok voltak.

Érzésem szerint az ilyeneket belekalkulálják. A saját tapasztalatom szerint <5% az elveszett küldemények száma. A drágább dolgokat meg valódi követéssel küldik. Van ebay követési szám is, amely akárhány szállítót összefog. Működik is!
Igaz usából legalább 9 átpakolással 5 szállítóval megérkezett ide 5 saroknyira 6 nap alatt. Az 5 sarkot pedig 12 nap alatt tette meg. Ez kézenfekvő, hiszen a sarok nem repülő. :-D