"Igaz, ez inkább a zenekar mellett és közepén méricskél.". Nahát. És akkor ez szerinted releváns? Persze hogy nem. Most döntsük már el, hogy műfejes mikrofonos van, ahol valóban számíthat a mikrofonnál lévő jel nagysága (és kizárt, hogyha a karmesterhez teszik, akkor 140dB legyen ott), vagy pedig az egyes hangszer(csoportok) vannak külön bemikrofonozva, ahol tök mind1 a hangnyomás, mert olyan mikrofont tesznek oda, és úgy keverik, hogy az jó legyen.
"Mindössze kellemetlennek fogja tartani.". Ennek nézz már utána légy szíves. A 140dB nem csak "kellemetlen". De ha még csak az is lenne, akkor van értelme szerinted? Olyan felvételt csinálni, amit kellemetlen hallgatni?
"egy lövés után sem lesz tartós vagy időszakos halláskárosodás": Ezt mond azoknak a katonáknak, akik lőttek kb. 10 életükben, és az a fülük, amelyik a fegyver mellett van, 80-90%-os halláskárosodást szenvedett. De egyébként, komolyan, ilyen példákkal jössz egy olyan témában, ahol a zene felvételéről van szó?
-12dB: ne haragudj, de magyarázd el normálisan, mire gondolsz, ne viccekkel, meg smiley-kkal. Nem a smiley ellenére nem értettem, hanem a smiley miatt. Bocs, de nem fogom tudni kitalálni, hogy a viccek mögött vajon milyen érvek vannak. És miért számít a CD története? Nem a 80-as évek elején vagyunk, ahol a legtöbb CD lejátszóban csak 14 bites DAC volt csak. Itt arról beszélünk, hogy a CD mint olyan, mire képes. És képes 96dB-t rögzíteni, akármennyire is próbálod az ellenkezőjét mondani a 45/55dB-lel (és egyébként többet is tud rögzíteni ditheringgel, noise shapinggel. Simán küldök neked olyan .wav-ot, amiben van egy negyed bit amplitúdójú szinusz. És máris 110dB körül járunk.). Már rámutattam a tévedésekre ezzel kapcsolatban, amiket szintén viccel ütöttél el. Mi lenne, ha normálisan elmondanád, hogy amikre rámutattam, miért tévesek?
Pre-emphasis: ez még akkoriban lehetett szükséges, amikor 14 bites volt a DAC. Legalábbis akkor jobban számított. És mint mondtam, most is lehet szükség ilyesmire nagyon-nagyon ritkán. De nem ez az általános. És újra megemlítem, ha van ilyen felvételed, amin 16-biten hallatszik a kvantálás/dither zaj, az érdekel (tehát, mondjuk van egy 24-bites felvételed, és ha átteszed 16-bitre, akkor hallatszik a zaj). És nem azért érdekel, mert azt mondom, hogy ilyen nincs, hanem azért mert tényleg kiváncsi vagyok, hogy vajon milyen hanganyagon jön ki ez. Ha a CD dinamikatartománya 45/55dB lenne, akkor simán tudnod kellene ilyet küldeni, hiszen ez az érték a régi kazetták dinamikatartománya körül van, ott pedig ugye tökegyértelműen lehet hallani a zajt a kicsit is halkabb részeknél.
És igen, nyilván a felharmónikusok kisebb amplitúdóját nem tudja a rendszer ugyanolyan részletességgel eltárolni. De ez nem számít, mivel a nagyobb amplitúdójú jel amúgy is eltakarja ezt, nem lehet hallani.
---------------
Eredetileg arra reagáltam, hogy a CD dinamikatartománya szerinted 45dB/55dB. Szerintem ez teljesen téves. Elmondtam miért. Légy szíves, erre reagálj, normálisan, nem viccelődve. A legtöbb dolog, ami közben idekeveredett, megmondom őszintén, nem érdekel, nincs kapcsolatban a CD dinamikatartományával.