Kibicként jól látod, hogy ez is egy probléma. Mivel az ország közlekedési infrastruktúrája olyan, hogy ha valahová el akarsz jutni, akkor be kell menned Pestre, aztán újra kijönni onnan. Amíg ezt nem orvosolják, addig ez probléma lesz. A 0-ás kicsit segített ezen, ha végre teljes körgyűrű lesz, az még segíteni fog, de azért teljesen nem oldja meg. (Külön röhej: ha át akarok menni Üllőről Gyömrőre tömeggel, akkor cirka két óra utazással be kell mennem Pestre és újra kijönni, miközben két szomszédos településről beszélünk.)
Ugyan csak hasznos lenne, ha a város szélén kialakítanának közlekedési csomópontokat és hozzájuk kapcsolódó olcsó napijegyes vagy ingyenes P+R parkolókat. De az utóbbi 15 évben inkább az ellenkezője látszik: a Határ úti parkolót felszámolták, a Köki parkoló is jelentősen csökkent, mert inkább bevásárlóközpontot építettek oda. Kelenföld is megérne egy misét: oda raktak egy közlekedési csomópontot, csak megközelíteni nem lehet (bár jobb is, mert parkolni se lehet).
Mondjuk az is külön vicc, hogy egy jól megválasztott használt autóval 8-10 évre jobb TCO-t tudsz kihozni, mint hogy tömeggel járj mindenhová. Egyszerűen ennyire szarul üzemeltetik a tömeget. Ráadásul ezen a ponton figyelembe se vettem, hogy tömeggel 3x 4x annyi idő odaérni valahová az átszállások és a lassúság miatt (ha egyáltalán oda érsz, mert mondjuk nem a szokásos heti nem megy a vonat játékát játssza a MÁV).
Szóval összességében a tisztán belvárosi közlekedéstől eltekintve az autó mellett szól az összes racionális érv (a kivétel esetében mondanám a biciklit, bár potenciális egészség károsító hatása van a rossz levegő miatt).
Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn.