A fenti eset is egy Dell laptoppal esett meg, így ez nem jelent semmit.
Ha besétálsz a boltba, és ott veszed meg a gépet, akkor nincs pénzvisszafizetés. Ugyan ünnepek után több-kevesebb kereskedő szokott ilyet tenni, de ez nem kötelező. Csak akkor kapod vissza a pénzed, ha a készülék nem javítható, és már cserélni sem lehet a készüléket (mert pl. már nem gyártják, nincs raktáron).
Vásárolsz egy üzemképes notebookot, amit az A cég gyártott és rárakta a B cég szoftverét, C kereskedő pedig eladott. Utána frissíted a szoftvert a B cég (vagy lelkes amatőrök) által kiadott szoftverrel. A kérdés az, hogy ez garanciális probléma? Nem vagyok jogász, így nem tudom a választ, de nem fogadnék nagy összeggel arra, hogy köteles a kereskedő javítani, cserélni. Ha a bíróság mégis így döntene, akkor elegendő visszaraknia az eredeti változatot, és ezzel meg is javította a gépet. Csak hogy örülj.
Mások hogy csinálják? Az Apple esetbe egy kicsit más, mert ott a hardware és a software gyártása egy kézben van. Ennek ellenére volt már rá példa, hogy a hardware-es hibát software-esen „javították”, nem pedig cserélték a készüléket. De az MS-nél is volt olyan, hogy egy frissítés után nem indult el a gép. Azonban arra nem emlékszem, hogy ilyenkor a kereskedő visszafizette volna a gép vételárát a vevőnek.