Kicsit olvasgassál: Adótartozás elévülése. A szügyvéd sokkal jobban magyarázza. ;)
Apró eltérés, hogy egy szolgáltató felé tartozás sokkal hamarabb jár le. Nyilvánvalóan, ha felszólításokkal bombáznak, akkor "életben tartják az ügyet".
A NAV esetében "Törölni kell" a tartozást. A szolgáltató viszont az elévülés után nem számlázhatja ki. Nézzünk egy gyakorlati példát!
Majd' 20 éve csúúnya bűnöző elemek lenyúlták a Díjbeszedő adatbázisát. Aztán a számlázási időszak előtt pár nappal nyomtattak számlát+sárgacsekket is, terjesztették is a postaládákba. Csak a számlaszám tért el. ;) Mivel jó darabig nyomtatófejlesztésen dolgoztam, azonnal észrevettem, hogy nem ionnyomtatóval készült a csekk. De nem foglalkoztam vele és befizettem. Nem sokkal később megjelent egy fószer, elmesélte az ügyet. Közölte, hogy be lehet menni igazolásért az ügyfélszolgálatra. (??)
Mivel akkoriban 18 hónap volt az elévülés (nagyon figyelj!), pontosan 17 hónap múlva megérkezett a "be nem fizetett számla" sárga csekkel. Nyilvánvalóan aki nem figyelt az befizette. (A rendőrség hiába csípte el azonnal a tetteseket - a nyomozás folyt, a kamu számla zárolva. Nekik meg a pénz kellett volna.)
Én viszont küldtem nekik egy másolatot a befizetett hamis csekkről. :-D Méghozzá tértivevényes levélkében, amelyben megkértem őket: Ugyan, válaszoljanak már írásban, hogy az elmúlt 16 hónapban miért nem szerepelt a tartozás az egyenlegen. Hogyhogy csak most került elő.
A választ öten próbáltuk lefordítani, de nem sikerült. Pedig magyarul volt. :-D
Magyarázat: Abban a pillanatban, amikor írásban beismerik a történteket máris indul a per.
Adatvédelmi és pénzügyi témában. No, meg majdnem szívinfarktust kaptam, amikor megtudtam a történteket! ;)
Tehát a ravasz Dijbeszedő pontosan tudta, hogy az elévülés után megszűnik a követelése. Ezért próbált meg pont a 18 hónap letelte előtt még utoljára egy jót számlázni. :)