Mivel láttam már budiba befalazott fileszervertől kezdve, a kirohadt lábú gyógyszeres szekrény alá betolt baby házas webszerveren át, a kínai, sistergős hosszabbítóval megtákolt Proliant szerverekig sok mindent, kétlem, hogy komoly meglepetés érne.
A kulcs pontosan a vállalási szerződésben van, és hazánkban jellemzően "bármi hardveres dolog történik a géppel az feláras" tétel szerepel. Hasonlóképp a legtöbb alap üzemeltetés heti egy nap helyszíni és 7 nap távfelügyeletet takar.
Ez után következő tételek tipikusan a nem szerződésbe foglalt extra munkák felárait tartalmazzák.
"Kidöglött a hálókártya? Béla, pénteken, a heti kiszálásnál kicseréli. Jahm, hogy most hétfő van? Sürgős lenne? Az plusz 25.000 lesz!" És természetesen közben kiderül, hogy a vasárnapi rendszerfrissítésnél szétrúgott driver miatt állt a háló.
Ilyenkor egy csapágyasan kerregő légkondi, picit percegő tápegység, vagy épp fejet csapkodó meghajtó a kassza csilingelésével egyenértékű.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "