Amit az MKB csinált, hogy 1 hétre leállnak, és mindent vagy semmit, az baromi kockázatos. De lehet, hogy kiszámolták, hogy így jönnek ki olcsóbban, és nagyon durván begyakorolták tesztkörnyezetben. Amiket írsz, az mind jogos, de nem lehetetlen megvalósítani. Előbb tisztítsák az adatokat, mielőtt másba kezdenek, és van az a pénz, amiért még Magyarországon is lehet embert találni.
Én bankban nem migráltam, de máshol igen. Most épp egy 1 éve tartó migrációm közeleg a vége felé. Soha egyetlen pillanatra sem állt le a rendszer, végig biztonságosan működött, és minden migrációs lépés közben lefutott egy ellenőrzés az összes adatra, hogy előtte-utána ugyanaz.
Az MKB is megtehette volna pl., hogy side-by-side megy a régi és az új rendszer, minden adatot kétfelé írnak, komponensenként haladva átállnak a régiről az újra, amikor már meggyőződtek róla, hogy ugyanúgy működik a kettő. Ez sokáig tart, de nagyon alacsony a rizikója.
A netbank felülete, funkcionalitása látszólag nem változott. Amikor a migrálás után először beléptem sárga csekket fizetni, azt láttam, hogy a befizető címénél az irányítószám és város nem passzol össze. Azért pár százezer ügyfélre összehasonlítani az összes képernyő tartalmát (pixelenként) még a migráció előtt külön környezetben nem lett volna olyan bonyolult.