( persicsb | 2018. 07. 09., h – 15:24 )

Ahhoz van köze, hogy a bazármodell azt az elvet tartja, hogy nincs itt kérem központi projektvezetés, és főleg: tervezés, mindenki szépen beleszól a kódba, és az állapota a "terméknek" konstans béta. Meg ugye az alapelv, a release early, release often, hogy meglegyen a gyors feedback loop a felhasználók és a fejlesztők között, ami tulajdonképpen a felhasználót bétatesztelővé teszi. Nem feature, hanem time-based release van. Azaz nem akkor kerül kiadásra valami, ha kész, hanem akkor, amikor eltelt X idő. Lásd a böngészők hat hetes kiadási ciklusait, és az ebből következő "minden feature egy kicsit béta, de nem baj, a userek ezt szeretik", miközben meg ebben a threadben is megy az anyázás, hogy mi az már, hogy valami félkész. Tessék, a RERO, és a bazár ide vezet.

De hát ehhez hozzászoktak a konstans bétatesztelő Linux userek. És hozzászokott mindenki más is, emiatt a nagy cégek is ezt követik, mert ha meg nem time-based release van, akkor meg az a baj.