Manapság a stúdiókban kis két utas aktív dobozkákon kontrollálják a felvételek hangzását. Ráadásul viszonylag kis hangerőket használnak. Utóbbit sokszor egyszerűen azért mert a mai gyenge cuccok feljebb tekerve már nyüszítenek. Igen, a stúdióban is a mai kisebb kontroll hangsugárzók nagy többségében ilyenek.
Ha van egy olyan vége a rendszernek ami rendesen csak mérsékeltebb hangerőkön képes működni, de még ott is vékony a hangja, akkor nem kell csodálkozni azon hogy a hangtechnikusok a stúdióban a hangfelvételekkel próbálják kompenzálni ezeket a gyengeségeket. Sűrítenek, hangosítanak, vastagítanak amihez a kompresszor az elsődleges eszközük. Gyakorlatilag hibákkal kompenzálják a másik hibákat.
De nem volt ez mindig így. Főleg azokban az évtizedekben amikor még a stúdiókban is rendes monitorokkal dolgoztak, minimum 3 út, minimum 30-as mély sugárzók. Na azok a jó régi JBL dobozok és hasonlók nem szóltak vékonyan és lehetett tekerni is nekik felfelé, lazán hozták a dinamikát sebességgel együtt és nem vékonyodott el és nem esett össze a hangjuk. Olyanok is voltak még azok a hangfelvételek hangzásra.
Amúgy mára a hifi, sőt a high-end audio is alaposan elkurvult, bármennyi pénz szinteken is. Már ott is alig látni egy rendes hangszóró készletből megépített hangsugárzót, a legtöbbször még milliókért árulva se nagyon.